Ajankohtaista
Tältä uutispalstalta löydät kaikki Someron kaupungin ajankohtaiset uutiset ja tiedotusasiat.
Uutiset
26.09.2024
Kela-asioita voi hoitaa asiointipisteessä Someron kaupungintalolla 1.10.2024 alkaen
Somerolla Kela-asioita voi jatkossa hoitaa uudessa asiointipisteessä kaupungintalon infossa. Asiointipiste avataan 1.10.2024 osoitteessa Joensuuntie 20 ja se palvelee arkipäivisin klo 9–15.
Kaupungin työntekijät neuvovat yleisellä tasolla Kela-asioissa. Asiointipisteestä saa Kelan hakemuslomakkeita ja esitteitä. Asiointipisteeseen voit jättää hakemuksia ja muita Kelaan toimitettavia asiakaskirjeitä.
Asiointipisteessä ei ole toistaiseksi asiakastietokonetta eikä etäpalvelun mahdollisuutta.
Useimmat Kela-asiat hoituvat puhelimitse ja verkossa
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa verkossa tai puhelimessa. Kelan asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Elämäntilannekohtaiset palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/soita-kelaan.
Kelan palvelupisteiden ja kuntien asiointipisteiden osoitteet ja aukioloajat löytyvät verkosta suomi.fi-palvelusta.